Bliv ekspert i markedsføring på de sociale medier

Sponsoreret

De sociale medier er blevet for alle, og langt de fleste forbrugere er på et eller flere sociale medier. Har du en virksomhed, er det derfor vigtigt for din popularitet, at du også er at finde på de sociale medier. Desuden bør du have en skræddersyet og professionel hjemmeside, som du kan linke til fra diverse medier. Klik her, og find eksperter, som kan hjælpe dig med at skabe en indbydende hjemmeside. Overvej en chatboks til kundehenvendelser på hjemmesiden, og vær skarp og hurtig til at svare på henvendelser. Dette gælder også henvendelser på sociale medier. Det er god stil og øger populariteten.  


De forskellige medietyper


Kend dit medie! Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn. Der findes mange platforme, hvorfra du kan promovere din virksomhed. Her er det vigtigt at kende til de forskellige medietyper, så du kan ramme den ønskede målgruppe.



  • Instagram: De fleste brugere af Instagram er unge mennesker i aldersgruppen 18-29 år. Mediet er udelukkende til billeder og en smule tekst, som relaterer sig til billedet. Bruger du Instagram, så brug gode, velvalgte billeder.

  • Facebook: Næsten alle danskere er på Facebook, og derfor er din virksomhed også nødt til at være det for at kunne nå ud til brugerne. På Facebook kan du ramme en bred målgruppe, og samtidig har du muligheden for at lave videoer og livevideoer.

  • Twitter: Twitter er brugt over hele verden. Mediet er en oplagt mulighed for at ramme en international målgruppe.

  • LinkedIn: På LinkedIn samles de mere seriøse og højtuddannede typer. Mediet kan være guld værd, hvis din virksomhed beskæftiger sig med eksempelvis branding og netværk, personprofiler eller jobrekruttering.


Gør brug af influencers 


Influencers er professionelle brugere af sociale medier med mange følgere, som bliver betalt for at markedsføre forskellige produkter. Sørg for at have klare linjer mellem virksomheden og en eventuel influencer, så der ikke opstår misforståelser.