Promover dit establishment online

Hvis du sidder og læser denne som enten indehaver eller forvalter til et større firma som råder over faciliteter som kursuslokaler, hoteller eller andre beværtninger, så kig med her for lidt fifs og tricks. Der er nemlig mange kunder at hente via internetsøgninger, og mangler din webside indhold om priser, indhold og tilbud, så ender du med en lang næse!


 


Stjæl fra konkurrenterne


Det kan altid betale sig at kigge på hvad konkurrenterne foretager sig, ikke nødvendigvis fordi de håndterer deres markedsføring korrekt, men der er måske gode ideer at hente. Rejsesider som Momonto og Trivago har tidligt lagt ud med en søgefunktion der har gjort det muligt, hurtigt og effektivt, at søge efter den specifikke rejse som passer pris, tid og sted bedst for kunden på hele markedet. Højst effektivt. Ejer man derfor lejligheder eller et establishment som har noget lignende og vil skille sig ud på markedet er det derfor bedst at indlemme sig på sådanne hjemmesider der fremviser dine værelser for kunden i forhold til hvad der ellers udbydes. Så hop med på bølgen blå og kom ud på sider der promovere for dig uden omkostninger.


 


Conquer and divide


Mange firmaer har flere selskaber og firmaer under sig, hvilket måske kan virke forvirrende for kunden hvis de alle er pakket ind under samme side. Har du flere af disse så gruppér dem, således at kategorierne bliver tydeligt opdelt under hver sit domæne f.eks. ”kursussteder København”. Handler du udelukkende i servicebranchen og ejer hoteller, værelser, kursuslokaler, Spa og fitness el. kan disse sagtens samles under et domæne. Dette kan have en anden effekt på kunden som besøger siden, da det herved er nemt at fremvise alt hvad I har at tilbyde hvilket øjensynligt vil imponere de fleste.


 


Hvis historien findes


Ofte har ældre beværtninger stor succes ved at spille på deres erfaring og gamle historie til at lokke romantikerne og det lidt finere herskab til deres haller. Har du derfor muligheden for at spille på en form for elegance, forhistorie eller events for at skille dig, kan du gøre det igennem din webside som ofte er det første indtryk som kunden for af dit establishment. Her burde du vise hvor meget kunden får for deres penge og gøre det let for dem at navigere igennem bestillingen og videre til de eventuelle tilkøb du selvfølgelig også frister med sidst på siden.


Disse er blot nogle få eksempler på hvordan man kan promovere sit establishment igennem andre kanaler på nettet. Selvfølgelig handler det så også om at få optimere ens egen webside for at imponere kunden og gøre deres bestilling let tilgængelig.