Sådan markedsfører du dit website

Aldrig har der været så mange websites før og aldrig har efterspørgslen på de gode websites og webshops været så stor før. Men siden internettets spæde start er det både blevet lettere og sværere, at få besøgende og kunder på websites og i webshops. Hvad menes der så med det. Jo, det er blevet sværere i den forstand, at konkurrencen er meget større end før i tiden og det er ikke længere så let, at få sin side højt op på søgemaskinerne. Til gengæld er markedet nu modent, indtjeningen per besøgende højere og kanalerne til trafik er vel ja – blevet monopoliseret i form af Google.


 


Software og bureauer til søgeordsoptimering


Det betyder selvfølgelig også, at du skal kunne tænke rationelt, logisk og kreativt på samme tid for at kunne udforme sider, der kommer højt op på Google. For Google er der, hvor det sker, hvis du skulle være i tvivl. De fleste kan ikke holde styr på alle de detaljer, der skal til rent teknisk på websitet eller webshoppen for at søgeordsoptimere og til held for de fleste, så har de færreste udviklet yderst brugbare programmer til formålet. Hvad disse programmer ikke er så gode til er den eksterne del af søgeordsoptimeringen, eller skåret ind til benet: linkbuilding. Her kan bureauer, som We Digitize hjælpe dig godt i gang, eller du kan forsøge, at jagte gratislinks. Det er dog sjældent nok nu om dage.


 


Den ultimative løsning


Hvis du har et rimeligt budget til markedsføringen af dit website eller webshop, så bør du opsøge et full service bureau, der har styr på alt lige fra indhold, design, søgeordsoptimering og til offline. For den ultimative løsning kræver, at du har et holistisk syn på sagerne og bruger alle de kanaler, hvor dine latente kunder og besøgende er aktivt. Her kan et bureau, som Markant Reklamebureau med fordel overvejes. Dem kan du læse mere om på markant-reklamebureau.dk.