Software der gør din dag som Customer Relationship Manager meget lettere

Kunderne er de vigtigste i en virksomhed. Hvis ikke du kan holde styr på dem, så er du prisgivet i forhold til om der kommer penge i kassen. Kunder elsker den nære kontakt og få information så ofte som muligt, så længe det er relevant. Derfor er det også de langsigtede relationer med kunderne der giver den bedste oplevelse for både virksomhed og kunde.

Hvis du er Customer Relationship Manager, så er det også dig der står for den daglige kontakt til kunderne og dig der skal holde styr på alle de data, som de deler med dig.

De store mængder af data, der bliver afgivet i dag er ikke til at holde styr på i hovedet og heller ikke i et regneark alene. Man kan godt sætte det op i et regneark eller flere, men så skal man også til at krydsreferere manuelt for at finde den samlede data hvis man vil grave lidt i hvorfor kunderne gør som de gør.

Når der slippes flere ressourcer fri i forhold til at spare på antallet af arbejdstimer der går med at holde styr på hele forretningen, så kan man som virksomhed fokusere på andre områder der driver forretningen fremad.

Et af de systemer der bruges af større virksomheder til at holde styr på kunderne og deres aktiviteter er Dynamics CRM. Man kan sikkert tænke at sådan en løsning vil kræve en større installation på alle computere i virksomheden. Det er dog heldigvis sådan at selv den slags systemer er kommet med ind i det nye årtusind. Faktisk ligger det i skyen så du kan tilgå systemet fra næsten hvor som helst i verden. Bare der er internetforbindelse så virker det.

Med sådan et CRM system kan man nemt uddelegere opgaver til andre medarbejdere og holde styr på hvem der står for hvad. Alt kan følges til dørs og kunderne vil føle sig prioriteret da der altid sendes besked ud til dem om at deres feedback eller mails er modtaget.

Der er vel ingen grund til at gøre tingene mere besværligt end højst nødvendigt, vel?