FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Vi modtager jævnligt forskellige spørgsmål fra vores brugere. En del spørgsmål går ofte igen og dem har vi valgt at publicere her.

Q: Der er et spil jeg vil downloade, men der er intet download link?
A: Vi har nogle få anmeldelser af gamle spil, hvor det ikke er muligt at downloade spillet. I stedet for det kendte download link er her teksten "Anmeldelse". Grunden til spillet ikke kan downloades er, at det endnu ikke er frigivet som abandonware af producenten. Så snart dette sker, vil du kunne downloade spillet her på DLC.

Q: Jeg har hentet et spil, men det virker ikke?
A: Sandsynligvis har du hentet et spil af typen abandonware. Det betyder at spillet er så gammelt, at producenten har frigivet det. Ydermere betyder det, at din computer nok er for ny til at kunne køre spillet. Dette er der heldigvis en løsning på og den hedder Dosbox. Dosbox er et program, der får din computer til at tro den er ældre end hvad den er - dog kun mens du spiller. Du kan downloade Dosbox her og læse vores guide til Dosbox her.

Q: Jeg har mistet et program, spil eller en registreringsnøgle som jeg har købt på DLC.dk?
A: Har du hentet et program på dlc.dk og senere købt det er det producenten, der har solgt det til dig. Vi sælger nemlig slet ikke programmer og spil på dlc.dk. I stedet udbyder vi anmeldelser, hoster filer og linker til bl.a. steder du kan købe de givne filer. Det er dog som regel ikke noget problem at få et købt program, spil eller en registreringsnøgle igen, hvis du har mistet det/den. Kontakt blot producenten. Du finder link til producenten under anmeldelsen af det givne program eller spil. Giver producenten dig problemer hjælper vi dig gerne, så godt vi kan.

I 2014 startede vi med at tilbyde køb af nogle få software-titler fra Rush Media direkte via DLC.dk. Har du købt et af disse, så er du altid velkommen til at kontakte os via kontaktinformationerne, som du modtog i købsmailen, hvorefter du hurtigt vil få hjælp. Hvis du ikke har købsmailen længere, så kan du kontakte os her. Denne kontaktform kan tage lidt længere tid, da den skal videresendes til kundesupport.

Q: Når jeg trykker download sker der ikke noget
A: I visse browsere skal du godkende, at du virkelig ønsker at downloade den givne fil, før du kan downloade. Funktionen er lavet for at sikre brugere imod download af uønskede programmer. Funktionen viser sig oftest ved at en gul linje popper frem øverst i browseren. Den skal du klikke på og godkende, at du ønsker at downloade.

Hvis du kommer til en fejlside, så får vi automatisk besked og fejlen skal være udrettet inden for en uge. Sker det ikke, så hører vi meget gerne fra dig via denne side.

Q: Er det lovligt at downloade filer på DLC.dk?
A: Download Central.dk udbyder kun filer der er lovlige. Du kan dermed trygt downloade alt du finder her på siden uden at komme på kant med loven.

Q: Er det sikkert at downloade fra DLC.dk?
A: Vi har skannet alle filer du kan hente på dlc.dk med Norton 360, så du behøver ikke været bange for at der er virus i filer du henter her fra. Videre bliver vi uafhængigt kontrolleret af Symantec for malware, hver eneste dag. Du kan se vores certifikat her. Vi anbefaler dog stadig at du sikrer din egen computer gratis. Læs hvordan ved at klikke her.

Q: Jeg får advarsler om virus i en fil hentet fra dlc.dk!
A: Der er med meget stor sandsynlighed tale om en såkaldt false-positive. Det betyder at dit antivirus tror der er tale om en virus el.l. men at der i virkeligheden er tale om et harmløst program. Specielt gratis antivirus programmer er slemme til at afgive false-positive for at få dig til at købe den fulde version af antivirusprogrammet. Som nævnt ovenfor, så kontrollerer vi os selv og Symantec kontrollerer os uafhængigt (du kan se vores certifikat via linket i forrige punkt).