Dropbox: Virksomhedens depotrum i skyen

I dag kigger vi nærmere på Dropbox Business, som ganske simpelt er en, eller skal vi sige tre forbedrede versioner af den gratis version af Dropbox som er lavet til virksomheder.


 


Standard


Koster 10 EUR per måned per bruger og der skal mindst være tre brugere tilknyttet. I denne løsning kan virksomheden glæde sig over 3 TB lagerplads, gendannelse af filer i op til 120 dage, smarte funktioner ift. synkronisering, øgede funktioner ift. administration og sikkerhed API adgang til samarbejdspartnere (max 25.000 API kald om måneden til datapartnere).


 


Advanced


Denne løsning giver alle fordelene fra Standard, men her har du ubegrænset lagerplads. Prisen er her 15 EUR per måned, per bruger og igen skal I mindst være tre brugere. Du kan i denne version se frem imod flere administrations-muligheder, overvågningslog, mulighed for tvungne invitationer, SSO, enhedsgodkendelser, telefonsupport i alm. kontortid og flere værktøjer til overvågning og rapportering.


 


Enterprise


Den største løsning hedder Enterprise og her skal man kontakte Dropbox for at få skræddersyet support, pris og opsætning/oplæring af administratorer. Løsningen indeholder alt fra Advanced samt funktionerne: Kontoopsamling, netværksstyring, domæneindsigt, telefonsupport døgnet rundt (på engelsk), avancerede kurser for brugere og administratorer samt enterprise Mobility Management (EMM).


 


Et rigtig depotrum


Det er yderst brugbart med en service som Dropbox og med plads i skyen, men som virksomhed kan man også meget vel få brug for et fysisk depotrum. Specielt hvis kontoret er placeret i nogle af de større byer som København eller Aarhus. Her er kvm prisen høj og der er sjældent store lagerrum tilknyttet de fine kontorer. Heldigvis er det derfor tilsvarende let at finde et depotrum i København og depotrum Århus.


Så skulle pladsproblemerne også være løst, fysisk som digitalt og med tanke på sikkerhed og styring af filer og inventar såvel.