Twitch gamers er gode til branding

Sponsoreret

Gamers, fra den online streamingtjeneste Twitch, er rigtig gode til branding. Det er der en række årsager til: 


Marketing via Twitch gamers


Twitch, som er ejet af Amazon, er med afstand den største streamingtjeneste indenfor gaming. Men det bliver interessant hvor hurtigt, at den nye platform Mixer voksker. Bag Mixer står Microsoft.


I forhold Twitch og Mixer, så ligger YouTube midt imellem de andre to platforme. Og YouTube er ejet af Google. Med andre ord, så er der tale om mastodonterne kamp. Eller for at blive i gamer-teminologien, så bliver det interessant at se, hvem der får rollen som: Foozle (vinderen af spillet).


Men lige nu er Twitch langt foran sine konkurrenter, og det er derfor at marketing via Twitch gamers er interessant. For der er millioner af Twitch streamers og fans over hele verden.


Måden hvorpå gamerne promoter dine produkter er ved, at Twitch gamerne i deres live streaming fortæller om dit brand eller dit produkt. På den måde får streamernes fans et godt råd om dit produkt fra en person, som de har stor tillid til.


Fordelen er derfor for dig, at du ikke laver gammeldags marketing via haglspredningspricippet. Derimod får du kvalitativt adgang til streamerens fans, som sidder foran skærmen, og derfor let kan lave et online køb af dit produkt. 


Fra online til offline


Men det er ikke online shops, som kan have glæde af Twitch streamers. Det kan fysiske butikker også. For det handler ikke kun om tilgængelighed, det handler i høj grad også om at skabe en følelse og et behov hos streamerens fans.


En streamer kan eksempelvis fortælle i sin live stream, at han har fundet en mega nice butik, som sælger mange forskellige caps. Ved at vise sin nye cap til sine fans, så vil nogle fans tænke: Sådan en cap vil jeg også vildt gerne have. 


Hvordan finder jeg en Twitch streamer til mit brand


Vil du gerne finde en eller flere Twitch streamers, som kan markedsføre dit brand, så kan du selvfølgelig gå ind på Twitch, og se, om du kan finde nogle interessante emner.


Denne fremgangsmåde er som udgangspunkt ret tidskrævende, og du ved reelt ikke, om de streamers, som du kontakter, er interesseret i at arbejde som influencers for dig og dit brand.


Prøv i stedet for at bruge en platform, som har specialiseret sig i at formidle kontakten imellem brands og Twitch streamers. Det kunne eksempelvis være Loggershut, som arbejder internationalt og lokalt med: Twitch branding